نمایشگاه دیجیتالی ۵۰۰ شاهکار نقاشی در گالری لومیر پاریس

برای قدم زدن در جهان امپرسیونیست و ماورای آن و تماشای آثار هنر غربی اوایل قرن بیستم و اواخر قرن نوزدهم به گالری لومیر در پاریس، قطب گردشگری جهان بروید. <br> <br>....
  • به اشتراک گذاشتن برای:
  • 1

انجمن هنری فرانسوی، کالچر اسپیسز (Culturespaces)، تاکنون برای برگزاری نمایشگاه‌های منحصربه‌فرد، جالب‌توجه و جذاب در گالری لومیر یا گالری نور (Atelier des Lumieres) در پاریس، مشهور بوده است. آن‌ها در اقدامی نوآورانه، یک نمایشگاه دیجیتالی جدید را در آخرین هفته ماه فوریه افتتاح کردند که به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا در جهان امپرسیونیست و ماورای آن قدم بگذارند. با کجارو همراه باشید تا در میان آثار هنری مشهورترین نقاش‌های جهان، تجربه‌ای جادویی کسب کنید.

جدیدترین نمایشگاه گالری لومیر، هنر غربی اوایل قرن بیستم و اواخر قرن نوزدهم را به نمایش می‌گذارد

نمایشگاه سفرهایی به مدیترانه از کلود مونه، پیر اگوست رنوآر تا مارک شاگال، به ارتباط میان ۲۰ تن از مشهورترین نقاشان قرن نوزدهم و بیستم و مدیترانه می‌پردازد تا بیننده متوجه شود که چگونه شخصیت هنری آن‌ها در تماس با این چشم‌اندازهای ساحلی، آشکار شده است.

بازدیدکنندگان این شانس را خواهند داشت تا ۵۰۰ شاهکار از هنرمندان مربوط به چندین جنبش هنری را در این نمایشگاه تماشا کنند که از آن جمله می‌توان به امپرسیونیست در آثار مونه و رنوآر، پوینتیلیسم یا نقطه چینی در آثار پل سینیاک و فوویسم در آثار ماتیس اشاره کرد.

تجربه فضای نمایشگاه مانند سفر کردن در زمان خواهد بود؛ عصری که هنر نقاشی غربی جهت خود را به‌سمت مدرنیته تغییر داد و این نقطه عطف به نمایشگاه قبلی کالچر اسپیسز برمی‌گردد که به آثار وینسنت ون‌گوگ اختصاص داشت.

نمایشگاه سفرهایی به مدیترانه از کلود مونه، پیر اگوست رنوآر تا مارک شاگال، از هفت بخش تشکیل شده است که هرکدام حدود ۴۰ دقیقه به طول می‌انجامد. فضای نمایشگاه با دیوارهای بلند ۱۰ متری قدیمی آهنی، نورپردازی به‌همراه نقاشی‌ها و رنگ‌ها و جنبش‌ها، تجربه‌ای جذاب و بی‌همتا برای هر بازدیدکننده‌ای خواهد بود.

بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند با یک اپلیکیشن رایگان، مسیر خود در داخل نمایشگاه را پیدا کنند، جزئیات هر نقاشی را ببینند و بفهمند که اخیرا در کدام موزه معروف جهان قرار داشته‌ است.

نمایشگاه مذکور در گالری لومیر در منطقه یازدهم پاریس از ۲۸ فوریه (۹ اسفند ۱۳۹۸) آغاز به کار کرد و تا سوم ژانویه ۲۰۲۱ (۱۴ دی ۱۳۹۹) برای بازدید عموم، باز خواهد بود.

نظرات 0

هیچ نظری پیدا نشد